Παρασκευή, 25 Μαΐου 2012

Προκήρυξη προσφορών για κατασκευή νέου αεροδρομίου στα κατεχόμενα


Ο λεγόμενος πρωθυπουργός Ισρέν Κουτσιούκ και ο «υπουργός» δημοσίων έργων και μεταφορών στα κατεχόμενα Ερσάν Σανέρ μίλησαν σήμερα για την ανάγκη κατασκευής ενός νέου αεροδρομίου στα κατεχόμενα και ανακοίνωσαν την προκήρυξη προσφορών για
τη διαχείριση του παράνομου αεροδρομίου στην κατεχόμενη Τύμπου.

Η εταιρεία, η οποία θα κερδίσει την προσφορά, θα έχει τα δικαιώματα διαχείρισης του έργου για 25 χρόνια, ενώ θα παραχωρήσει μερίδιο των κερδών στην «κυβέρνηση».
 
Ο κ. Σανέρ είπε ότι το αεροδρόμιο είναι σημαντικό για τους Τ/''κ'' και ότι δημιουργήθηκε για να ενώσει τους Τ/''κ'' από ολόκληρο τον κόσμο.
 
Το αεροδρόμιο, συνέχισε, κατασκευάστηκε το 1977, εξυπηρετώντας 150.000 επιβάτες, ενώ μετά από επέκτασή του το 2003, μπορεί να εξυπηρετεί ένα εκατ. 200 χιλιάδες επιβάτες.
 
Πέρσι, είπε, εξυπηρετήθηκαν 2 εκατ. 443 χιλιάδες επιβάτες, γεγονός που δημιούργησε προβλήματα.
 
Πρόσθεσε ότι σύμφωνα με τον «νόμο» περί ιδιωτικοποιήσεων τα δικαιώματα διαχείρισης για αεροδρόμια και λιμάνια μπορούν να μεταφερθούν μόνο στον ιδιωτικό τομέα.
 
Το 2003, είπε, ο αριθμός των επιβατών ήταν 847.654 αριθμός που αυξήθηκε κατά 188% το 2011 φθάνοντας τα 2 εκατ. 444.000 επιβάτες.
 
Σε ό,τι αφορά τις πτήσεις, είπε ότι το 2003 πραγματοποιήθηκαν 6.718 αφίξεις και αναχωρήσεις, ενώ το 2011 ο αριθμός αυξήθηκε στις 9.546.
 
Συγκρίνοντας τους πρώτους τρεις μήνες του 2011 και του 2012, είπε ότι ο αριθμός των πτήσεων αυξήθηκε κατά 19.41% και οι πτήσεις κατά 21.74%.
 
Ο κ. Σανέρ ανέφερε ότι το 2010 οι δαπάνες για το προσωπικό ήταν 26 εκατ. λίρες Τουρκίας, τα έξοδα διαχείρισης έφθασαν τα 11 εκατ. λίρες και άρα το συνολικό ποσό ανήλθε στα 37 εκατ. λίρες Τουρκίας. Σε ό,τι αφορά τα έσοδα, έφθασαν τα 36 εκατ. λίρες, είπε. Το 2011, συνέχισε, τα συνολικά έξοδα ανήλθαν σε 39 εκατ. λίρες ενώ τα έσοδα έφθασαν τα 51 εκατ. λίρες.
 
Ο κ. Σανέρ εξέφρασε τη θέση ότι υπάρχει ανάγκη για την κατασκευή ενός αεροδρομίου διεθνών προδιαγραφών και είπε ότι το νέο κτίριο (τέρμιναλ) θα έχει εμβαδόν 119.173 τετραγωνικά μέτρα και θα εξυπηρετεί τουλάχιστον πέντε εκατ. επιβάτες, ενώ ο ανοικτός χώρος θα είναι 1.140 τετρ. μέτρα. Στόχος μας, είπε, είναι η κατασκευή ενός αεροδρομίου που θα εξυπηρετεί οκτώ εκατ. επιβάτες με ναυλωμένες πτήσεις δηλαδή, όπως ισχυρίστηκε, 500.000 περισσότεροι επιβάτες από τα αεροδρόμια της Πάφου και της Λάρνακας.
 
Το αεροδρόμιο σήμερα, συνέχισε, έχει εμβαδόν 20.000 τετραγωνικών μέτρων, ενώ το νέο αεροδρόμιο θα είναι 7,5 φορές μεγαλύτερο και θα έχει εμβαδόν 152.000 τετραγωνικά μέτρα.
 
Οπως είπε, ο νέος δίαυλος θα έχει το σύστημα ILS και είπε ότι το σύστημα αυτό θα εισαχθεί στο υφιστάμενο αεροδρόμιο τον Ιούνιο.
 
Απαντώντας σε ερωτήσεις, είπε ότι δεν έχουν προβλήματα με την νότια Κύπρο (όπως αποκάλεσε την Κυπριακή Δημοκρατία), αλλά, όπως είπε, «η νότια Κύπρος έχει προβλήματα με εμάς» και πρόσθεσε ότι δεν τους ενδιαφέρει η αντίδρασή τους για το θέμα.
 
Ανέφερε ακόμη ότι το ψευδοκράτος ελέγχει τον εναέριο του χώρο από το κτίριο SMART, ενώ στο νότο ελέγχουν τον εναέριο τους χώρο με το σύστημα Lefco και πρόσθεσε ότι σύμφωνα με τον ε/κ Τύπο αυτό το σύστημα παρουσιάζει προβλήματα. Είπε επίσης ότι το γραφείο πολιτικής αεροπορίας του ψευδοκράτους έχουν εκφράσει την ετοιμότητά τους να βοηθήσουν την νότια Κύπρο στο θέμα αυτό και επανέλαβε την πρότασή του.
 
Ακολούθησε η παρουσίαση για το νέο αεροδρόμιο. Μετά την παρουσίαση, ο λεγόμενος πρωθυπουργός Ιρσέν Κουτσιούκ ευχαρίστησε όλους όσοι συνέβαλαν στην προετοιμασία του έργου και ευχήθηκε όπως παρόμοιο έργο γίνει και για το λιμάνι της Αμμοχώστου.
 
Είπε ότι βελτιώνεται ο τομέας του τουρισμού στα κατεχόμενα και ως εκ τούτου το αεροδρόμιο πρέπει να καλύπτει τις αυξημένες ανάγκες.

Δημοφιλείς αναρτήσεις