Πέμπτη, 19 Απριλίου 2012

Ο Άκης στη φυλακή αλλά οι Γ.Παπανδρέου-Ε.Βενιζέλος έδωσαν τα ρέστα: 700 εκατ.!

Ένα συγκλονιστικό ντοκουμέντο που αποδεικνύει ότι το σκάνδαλο των υποβρυχίων Τype 214 (σε οικονομικό επίπεδο, τονίζουμε και όχι σε επίπεδο επιχειρησιακής αξίας ή αναγκαιότητας της προμήθειας) ήταν συνεχές και αγγίζει όλες τις κυβερνήσεις από τον Οκτώβριο του 1998 μέχρι σήμερα, φέρνουμε στην δημοσιότητα.
Ένα ντοκουμέντο που «στραγγαλίζει» κατά κύριο λόγο πολιτικά τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ: Του Κ.Σημίτη, αλλά και του Γ.Παπανδρέου. Αλλά δημιουργεί και μείζονα ερωτήματα για τον πρώην υπουργό Εθνικής Άμυνας και επικεφαλή της προεκλογικού αγώνα της ΝΔ Ευάγγελο Μεϊμαράκη, ενώ το πρόβλημα του νέου προέδρου του ΠΑΣΟΚ, Ε.Βενιζέλου, όσο και αν «σφυρίζει αδιάφορα» είναι πολύ μεγαλύτερο: Υπέγραψε την σκανδαλώδη νέα σύμβαση, την έφερε στη Βουλή και απέσπασε με την προσκόμιση ελλειπών ή παραπλανητικών στοιχείων την ψήφο του ΠΑΣΟΚ και του ΛΑΟΣ.

Η επιστολή που φέρνουμε στην δημοσιότητα αποδεικνύει την λεηλασία του ελληνικού κράτους στην περίπτωση των υποβρυχίων καθώς είναι η πρωτότυπη επιστολή της TKMS με την οποία χαρίζονται "δύο ολοκαίνουρια υποβρύχια Τype 209" στο Π.Ν. σε αναθεώρηση της σύμβασης Neptune II, (η προσφορά αφορούσε δύο νέα Type 209/1400 στην έκδοση που έχει παραλάβει και η Νότιος Αφρική, αλλά με σύστημα AIP) τα οποία δωρεάν υποβρύχια, επτά μήνες αργότερα πληρώθηκαν σε μετρητά 515 εκατ. ευρώ συν 250 εκατ. ευρώ σε λοιπά κόστη!

Το κόστος των 209/1400 ΑIP ήταν ελάχιστα χαμηλότερο, περίπου 70 εκατ. ευρώ από αυτό των 214.

Και όμως: Η γερμανική δωρεά (αναγκαστική, γιατί το πρόγραμμα αναβάθμισης Neptune II των 209/1200 με ΑΙΡ είχε αποτύχει στο S118 ΩΚΕΑΝΟΣ, κάτι που μόνο η ανάδοχος εταιρεία γνώριζε τότε) ερχόταν σε αντικατάσταση του εκσυγχρονισμού των δύο υποβρυχίων 209/1200 που είχε συμφωνηθεί μαζί με τον εκσυγχρονισμό τoυ ΩΚΕΑΝΟΣ.

Στον ΩΚΕΑΝΟ το όλο project δεν έχει πετύχει και αυτό είναι πλέον γνωστό στους παροικούντες στην Ιερουσαλήμ και για τον λόγο αυτό αναβάλεται συνέχεια η παράδοσή του από τον Σεπτέμβριο του 2009. Κόστος μέχρι στιγμής άνω των 500 εκατ. ευρώ! Αλλά αυτό είναι κάτι που θα μας απασχολήσει μελλοντικά.

Ας δούμε λοιπόν τι προτείνουν οι Γερμανοί, όταν αντιλαμβάνονται ότι η Νeptune II καταλήγει σε αδιέξοδο και ενώ είχε ήδη δαπανηθεί το 60% του συνολικού προϋπολογισμού.

Να αναθεωρηθεί η Neptune IΙ να μην εκσυγχρονιστούν τα δύο εναπομείναντα υποβρύχια 1200/209, αλλά χωρίς κανένα κόστος για την ελληνική πλευρά με επιπλέον καταβολή 150 εκατ. ευρώ από την ίδια την ThyssenKrupp Marine Systems να ναυπηγηθούν δύο ολοκαίνουρια υποβρύχια 209/1400, πολύ μεγαλύτερων δυνατοτήτων από τα εκσυγχρονισμένα 209/1200 και παρόμοιων δυνατοτήτων με τα 214. Και έχει σημασία πότε το προτείνουν: Άνοιξη του 2008. Και επανέρχονται τον Ιούλιο του 2009.

Επτά μήνες αργότερα ο Ε.Βενιζέλος τους δίνει «ζεστά» 515 εκατ. ευρώ για δύο νέα 214! Απίστευτο κι όμως…

Η επιστολή που δημοσιεύουμε είναι του εκτελεστικού προέδρου της ThyssenKrupp Marine Systems, τον Ιούλιο του 2009, H.C.Atzpodien, προς τον τότε υπουργό Εθνικής Οικονομίας Γιάννη Παπαθανασίου, δύο μήνες πριν την καταγγελία της σύμβασης εκ μέρους της TKMS (τυπικά της θυγατρικής της HDW και της MAN-Ferrostaal που διώκεται στην Γερμανία για καταβολή παράνομων προμηθειών στα ελληνικά προγράμματα υποβρυχίων).

Ιδού ένα μικρό μέρος της επιστολής-βόμβα:

“Προκειμένου να βρεθεί κάποια λύση και τα δύο προγράμματα, πρότεινα στον κ.Βασιλάκο την άνοιξη του 2008 να σκεφτεί την προσφορά να δεχτεί ως τελική αποζημίωση για όλα αυτά τα θέματα, τα Ελληνικά Ναυπηγεία να λάβουν την ευθύνη για την παράδοση δύο τελείως καινούριων υποβρυχίων τύπου 209, αντί να εκσυγχρονίσει τα δύο τελευταία από τα προβλεπόμενα σκάφη που υπόκεινται στο πρόγραμμα «ΝΕPTUNE».

Αυτό προτεινόταν να γίνει κάτω από την ίδια αξία συμβολαίου, καθώς προβλεπόταν από το ήδη υπάρχον «ΝEPTUNE» συμβόλαιο για τον εκσυγχρονισμό, δηλαδή χωρίς καμία επιπλέον χρέωση από την πλευρά μας. Συνέχεια έκανα ξεκάθαρο στον κ. Βασιλάκο ότι αυτό θα σήμαινε τη θυσία μόλις 150 εκατ. ευρώ από τη μεριά της ThyssenKrupp, η οποία θα ισοσκελιζόταν με την απόσυρση όλων των αξιώσεων της ΓΔΑΕΕ και της HDW σε σχέση με τα προγράμμα «ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ» και «ΝΕΡTUNE» ".

Τους έδιναν δύο δωρεάν υποβρύχια, δήλωναν ότι «Στην ΤhyssenKrupp θα στοιχίσουν μόνο 150 εκατ. ευρώ» και «βολεύονταν» μόνο με την υπόσχεση ότι δεν θα επιβληθούν ρήτρες, συν την παραλαβή του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ (που τελικά παραλήφθηκε τον Νοέμβριο του 2010, ακριβώς ως είχε τον Ιούλιο του 2009, χωρίς να καταβληθεί ούτε ένα ευρώ ρήτρα ακριβώς, όπως ζητούσαν οι Γερμανοί) και τελικά πληρώθηκαν 515 εκατ. ευρώ συν όλα τα άλλα που αναφέρουμε παραπάνω.

Τελικό τίμημα των 515 εκατ. ευρώ μετρητοίς που καλούνται εν τέλει να πληρώσουν οι Έλληνες πολίτες συν τα λοιπά κόστη ύψους 250 εκατ. ευρώ.

Που σημαίνει κόστος επιπλέον των πληρωμών της σύμβασης NEPTUNE II που ήταν σε εκκρεμότητα (550 εκατ. ευρώ υπόλοιπο είχε η NEPTUNE II), 150 εκατ. ευρώ που θα πληρώνονταν από την TKMS. Tελικό κόστος των δύο νέων υποβρυχίων 700 εκατ. ευρώ, όσο και τα Type 214 δηλαδή που αγοράσαμε και χρυσοπληρώσαμε!

Και το κρίσιμο ερώτημα για τον Ε.Βενιζέλο είναι γιατί δεν χρησιμοποίησε την πρόταση αυτή ως βάση στην διαπραγμάτευση για το framework aggrement και του τελικού συμβολαίου και προτίμησε να πληρώσει από τα ταμεία του δημοσίου κατ’ελάχιστον 515 εκατ. ευρώ.

Μήπως είναι καιρός να εξηγήσει στους Έλληνες πολίτες που θα πληρώσουν μετρητοίς 515 εκατ. ευρώ συν 250 εκατ. ευρώ τα άλλα κόστη, κάτι που θα μπορούσαν να παραλάβουν τελείως ή σχεδόν δωρεάν, αν θεωρήσουμε ότι θα έπρεπε να πληρωθούν κάτι "ψιλά" για τα δύο Type 214;

Και επίσης μια εξήγηση χρωστά και ο Ε.Μεϊμαράκης, υποψήφιος με τη ΝΔ στη Β’Αθηνών γιατί δεν είχε δεχθεί το 2008-2009 την γερμανική πρόταση…

Διαβάστε στη συνέχεια όλη την επιστολή:


Δημοφιλείς αναρτήσεις