Τετάρτη, 15 Φεβρουαρίου 2012

Δεν συγχωρεί "λάθη" η ΑΗΚ- Έκανες λάθος; Να πληρώσεις κύριε!


Συνεχίζονται οι καταγγελίες καταναλωτών, για της στάση που τηρεί η ΑΗΚ, μεσούσης της Οικονομικής κρίσης, δεδομένων των χαμηλών μισθών και της δύσκολης οικονομικής θέσης στην οποία έχουν περιέλθει οι πολίτες, συνεπεία της ύφεσης.

    Δεύτερες σκέψεις πρέπει να κάνει ο καταναλωτής που υποπτεύεται ότι ο μετρητής του Ηλεκτρικού ρεύματος του υποστατικού του είναι ελαττωματικός, αφού στην περίπτωση που η AHK διαπιστώσει ότι δεν είναι ελαττωματικός, καλεί τον πελάτη, ο οποίος έκανε το «λάθος», να καταβάλει το ποσό των 60 ευρώ για «έξοδα ελέγχου». Η Αρχή με τη στάση της, φαίνεται να αποτρέπει το κοινό από το να διεκδικήσει αυτό που θα έπρεπε να αποτελεί λογικό δικαίωμα, έναν απλό έλεγχο. Σε ένα άλλο επίπεδο εξελίξεων, πολίτης καταγγέλλει ότι «η ΑΗΚ τον υποχρεώνει να καταναλώνει ρεύμα για να ‘’κινείται’’ ο λογαριασμός». Η ΑΗΚ πάντως δηλώνει δυσαρεστημένη από την «άδικη» αντιμετώπιση που τυγχάνει από μερίδα κόσμου και ΜΜΕ, την ίδια ώρα που οι καταναλωτές εμφανίζονται δυσαρεστημένοι διότι «οι λογαριασμοί ρεύματος δεν ανταποκρίνονται στις μισθολογικές απολαβές τους»
    Να σημειωθεί ότι η Αρχή παραδέχτηκε ότι έχουν καταγραφεί περιπτώσεις ελαττωματικών μετρητών.
    Η ΑΗΚ δεν συγχωρεί «λάθη» και δηλώνει δια του Εκπροσώπου τύπου της Κώστα Γαβριηλίδη ότι «κάποιος πρέπει να επωμισθεί τα έξοδα του ελέγχου, στην περίπτωση που κάνει λάθος συγκεκριμένος καταναλωτής. Διαφορετικά θα πληρώσουν το λάθος του όλοι οι υπόλοιποι καταναλωτές».
    Σε αντίθετη περίπτωση, εάν διαπιστωθεί ελαττωματικός μετρητής, η ΑΗΚ προβαίνει σε πίστωση χρημάτων μέσω των λογαριασμών.
    Ο κ. Γαβριηλίδης δήλωσε στο Sigmalive ότι δεν καλείται ο καταναλωτής να καταβάλει τα 60 ευρώ με την υποβολή του παραπόνου. Διενεργούνται κάποιοι επιτόπιοι προκαταρκτικοί έλεγχοι και εναπόκειται στον λειτουργό και την πείρα του να αποφασίσει αν όντως χρειάζεται να αποκαθηλωθεί ο μετρητής και να σταλεί για περαιτέρω έλεγχο.
    Οι προκαταρκτικοί αυτοί έλεγχοι όμως δεν αποτυπώνουν πλήρως την κατάσταση του μετρητή και δεν δείχνουν στο 100% αν όντως είναι ή όχι ελαττωματικός. Ο καταναλωτής έχει επίσης την επιλογή να μισθώσει δικό του ηλεκτρολόγο για να διενεργήσει το έλεγχο.
    Η Αρχή, μετά τον πρώτο έλεγχο, και αφού κρίνει ότι όλα βαίνουν καλώς, ενημερώνει τον πελάτη ότι δεν χρειάζεται να σταλεί ο μετρητής για έλεγχο. Ο καταναλωτής μπορεί να εμπιστευτεί τον ηλεκτρολόγο της Αρχής και να μην επιμείνει για πλήρη έλεγχο, διακυβεύοντας την ομαλή λειτουργία του μετρητή του.
    Στην περίπτωση όμως που ο πελάτης επιμένει σε πλήρη έλεγχο και διαπιστωθεί στο τέλος ότι έκανε λάθος, τότε είναι υπόχρεος να πληρώσει 59 ευρώ, αν ο μετρητής του είναι μονοφασικός ή 60 ευρώ αν ο μετρητής του είναι τριφασικός.
    Το γεγονός αυτό αποτελεί αντικίνητρο για τους καταναλωτές οι οποίοι, μπορεί μεν να έχουν μια κάποια υποψία, αλλά όμως δεν είναι σε θέση να διακινδυνεύσουν την απώλεια 60 επιπλέον ευρώ, στην περίπτωση που δεν διαπιστωθεί ελάττωμα στον μετρητή. Άλλη καταγγελία που έφθασε στο Sigmalive, αναφέρει ότι συγκεκριμένος πελάτης της ΑΗΚ, ο οποίος διατηρεί 3 υποστατικά αλλά χρησιμοποιεί μόνο το ένα, έλαβε επιστολή με την οποία προειδοποιείται ότι αν δεν «κινηθεί» ο λογαριασμός του, τότε θα αποσυνδεθεί η παροχή ρεύματος. Τον ενημερώνουν ότι από τη στιγμή που υπάρχει παροχή, πρέπει απαραίτητα να γίνεται κατανάλωση.
    Ο εκπρόσωπος τύπου της Αρχής δήλωσε ότι με την επιστολή αυτή, η Αρχή θέλει να διαπιστώσει ότι δεν υπάρχει κάποιο λάθος ή παρατυπία στα υποστατικά του «και εάν μας ενημερώσει ότι όλα είναι εντάξει, τότε δεν θα διακοπεί η παροχή». O εκπρόσωπος πρόσθεσε ότι «η επιστολή σκοπό έχει τη διασφάλιση των συμφερόντων, τόσο της ΑΗΚ όσο και του πελάτη». Άλλα γράφει δηλαδή η επιστολή και άλλα εννοεί η Αρχή Ηλεκτρισμού.
    Πάντως, να σημειωθεί ο Εκπρόσωπος της Αρχής δηλώνει δυσαρεστημένος από τη αντιμετώπιση που τυγχάνει η ΑΗK από πολίτες και Μέσα Μαζικής ενημέρωσης διότι «βλέπουν με καχυποψία και αδικία την ΑΗΚ η οποία προσέφερε τόσα στον τόπο». Από την πλευρά τους οι καταναλωτές δηλώνουν ότι έχουν φθάσει στα όρια τους διότι «οι λογαριασμοί δεν είναι ανάλογοι στους μισθούς και τις απολαβές τους».

Δημοφιλείς αναρτήσεις