Τετάρτη, 23 Μαΐου 2012

Τούρκος πιλότος, Χαλί Ιμπραήμ: «Πως έριξα τον Ηλιάκη»


Δύο αντικρουόμενες απόψεις έχουν βγει στο διαδίκτυο σχετικά με τον τραγικό θάνατο του Σμηναγού (Ι) Κώστα Ηλιάκη. Η μία προέρχεται από πηγές του δημοσιογράφου Κώστα Χαρδαβέλα και η άλλη από το επίσημο πόρισμα της Πολεμικής Αεροπορίας, του οποίου σημεία παραθέτει σήμερα το DefenceNet. Στην πλευρά του κ. Χαρδαβέλλα έχουμε κατάρριψη από πύραυλο αέρος-αέρος, άποψη που απορρίπτει η άλλη πλευρά που μιλάει για σύγκρουση αεροσκαφών εξαιτίας “άτσαλων” χειρισμών του Τούρκου πιλότου που έγιναν με σκοπό τον εκφοβισμό. Η μία πλευρά επικαλείται μαρτυρία του έτερου Έλληνα πιλότου Υποσμηναγού (Ι) Π. Κολτσίκογλου, ενώ η άλλη κατάθεση του Τούρκου πιλότου στο Υπουργείο Αμύνης της Τουρκίας. Εμείς από την πλευρά μας θα παραθέσουμε και τις δύο απόψεις , με κάθε επιφύλαξη για την εγκυρότητα τους, στην κρίση σας:



Τούρκος πιλότος: «Πως έριξα τον Ηλιάκη» Για πρώτη φορά το newsbomb.gr αποκαλύπτει τις ανατριχιαστικές λεπτομέρειες ενός εγκλήματος στον ουρανό του Αιγαίου – που έχει κουκουλωθεί στο γνωστό δόγμα των ελληνικών κυβερνήσεων «Μην ενοχλείτε και καταγγέλλετε την Τουρκία».


Από το τουρκικό υπουργείο Άμυνας ανασύρουμε το φάκελο του θανάτου του ηρωικού σμηναγού, Κώστα Ηλιάκη στις 23 Μαΐου 2006, στην περιοχή της Καρπάθου. Στο φάκελο αυτό υπάρχει η συγκλονιστική κατάθεση του Τούρκου πιλότου του F16, Χαλί Ιμπραήμ, ο οποίος αποκαλύπτει ότι έριξε τον Ηλιάκη με πύραυλο.


Την Τρίτη 23 Μαΐου 2006 το ραντάρ της Κρήτης έχει εντοπίσει μια τουρκική φρεγάτα, που πλέει στην περιοχή της Καρπάθου και δύο τούρκικα αεροπλάνα F16 RF-4, που κινούνται για την προστασία της φρεγάτας.


Αμέσως από τα Χανιά απογειώνονται δύο F16 για να αναχαιτίσουν τους Τούρκους. Στο ένα από αυτά χειριστής είναι ο σμηναγός Κώστας Ηλιάκης, ο οποίος με κατάλληλους χειρισμούς μπαίνει ανάμεσα στα δύο τουρκικά για να πάρει τα νούμερά τους και να φωτογραφίσει τα όπλα που φέρουν. Εκείνη την στιγμή ο Χαλί Ιμπραήμ με το F16 έρχεται πίσω από τον Ηλιάκη και ο δεύτερος Έλληνας πιλότος έρχεται πίσω από το δεύτερο Τούρκο πιλότο και τον εγκλωβίζει στο ραντάρ των πυραύλων του.


Από και πέρα αρχίζει η περιγραφή του Χαλί Ιμπραήμ, στην κατάθεσή του στο υπουργείο Άμυνας της Τουρκίας.


«Ζήτησα από τον Ηλιάκη να απομακρυνθεί από τον σχηματισμό μας, ενώ με κατάλληλο ελιγμό τον εγκλωβίζω στο δικό μου σύστημα ραντάρ των πυραύλων μου. Ο ένας πιλότος δεν έφυγε, συνεννοήθηκα με το συμπολεμιστή μου στο δεύτερο αεροπλάνο και αντιμετώπισα την κατάσταση με εκτόξευση πυραύλου. Ο άλλος Έλληνας πιλότος εξαπέλυσε και αυτός έναν πύραυλο και βρήκε τον συνάδελφό μου χειριστή στο RF-4 στο φτερό και τον κατέρριψε».


Είναι η πρώτη φορά που αποκαλύπτεται ότι η κατάρριψη του ηρωικού Κώστα Ηλιάκη δεν ήταν ένα ατύχημα στον αέρα, αλλά μια καθαρή επιθετική πολεμική ενέργεια των Τούρκων πιλότων, γεγονός που έχει αποκρυφτεί επιμελώς μέχρι σήμερα.


Πόρισμα Πολεμικής Αεροπορίας
Θέμα για τις συνθήκες της πτώσης του αεροσκάφους και του θανάτου του σμηναγού (Ι) Κώστα Ηλιάκη τέθηκε τις τελευταίες ημέρες με αφορμή δημοσιεύματα στο διαδίκτυο, τα οποία όμως στερούνται πραγματικής βάσης, όπως αναφέρει το επίσημο πόρισμα της ΠΑ βασικά σημεία του οποίου δημοσιεύει σήμερα το defencenet.gr.

Μάλιστα ανώτατοι αξιωματικοί της ΠΑ οι οποίοι είχαν άμεση εμπλοκή τόσο στο περιστατικό όσο και εν συνεχεία στη διερεύνηση του απορρίπτουν κατηγορηματικά και πέρα από οποιαδήποτε αμφισβήτηση το ενδεχόμενο το αεροσκάφος του σμηναγού (Ι) Κώστα Ηλιάκη να είχε καταρριφθεί με βολή πυραύλου αέρος-αέρος από το τουρκικό μαχητικό το οποίο στην πραγματικότητα έπεσε επάνω του.

Αυτό που δεν είναι γνωστό είναι ότι τόσο το αεροσκάφος του Ηλιάκη όσο και το τουρκικό μαχητικό «συναρμολογήθηκαν» από την ΠΑ σε ποσοστό 35% και 45% αντίστοιχα στην 115ΠΜ της Σούδας οπότε και διακριβώθηκε μετά μεγίστης βεβαιότητας αυτό που η μαρτυρία του έτερου Έλληνα πιλότου υποσμηναγού (Ι) Π. Κολτσίκογλου διαβεβαίωνε, αλλά και όλα τα ραντάρ Ηρακλείου, Ζήρου και Ρόδου μαρτυρούσαν.

Σε ότι αφορά τις συνθήκες του ατυχήματος το πόρισμα είναι, πολύ συγκεκριμένο: Τα ελληνικά μαχητικά πήραν την ουρά των τριών τουρκικών μαχητικών δύο F-16C και του RF-4E και βρέθηκαν 3 μίλια πίσω τους. Ο νούμερο δύο του σχηματισμού κάλυψε τον σμηναγό Ηλιάκη ο οποίος επιτάχυνε και βρέθηκε μερικές δεκάδες μέτρα δίπλα από το RF-4E αποφασισμένος να μην του επιτρέψει να εκτελέσει την αποστολή φωτοαναγνώρισης που είχαν εκτελέσει τα τουρκικά RF-4E την προηγούμενη εβδομάδα περιμετρικά της Κρήτης.

Όλα αυτά σε ύψος 28.000 ποδών. Ο Τούρκος πιλότος βλέποντας την κίνηση του σμηναγού Ηλιάκη επιχείρησε εκφοβιστική κίνηση προχωρώντας σε «άτσαλους» χειρισμούς με αποτέλεσμα να συμβεί η τραγωδία. Όπως αναφέρεται στο πόρισμα στο οποίο «απεικονίζονται» τρισδιάστατα η ταχύτητα, η κατεύθυνση και η γωνία του τουρκικού μαχητικού η κίνηση του Τούρκου είχε ως αποτέλεσμα η αριστερή πτερυγική δεξαμενή του τουρκικού αεροσκάφους να μπει μέσα στην καλύπτρα του αεροσκάφους του σμηναγού Ηλιάκη σκοτώνοντας τον ακαριαία και προκαλώντας έκρηξη σε όπλο το μήκος και πλάτος του ελληνικού αεροσκάφους, ενώ αντίθετα το τουρκικό εξερράγη η αριστερά πλευρά και το μέσο του αεροσκάφους με αποτέλεσμα να δοθεί χρόνος στον Τούρκο πιλότο να εγκαταλείψει.

Σε ότι αφορά τον Έλληνα πιλότο του δεύτερου αεροσκάφους ο οποίος έχει καταγράψει στο βίντεο το μεγαλύτερο μέρος της τραγωδίας βρίσκεται ενώπιον ενός διλήμματος : Να βάλλει κατά του τουρκικού F-16C το οποίο είχε «λοκάρει» στα σκοπευτικά του (δύο AIM-120C και δύο AIL-9L είχε το κάθε ελληνικό αεροσκάφος) ή να περιμένει εντολές από το ΑΤΑ.

Επέλεξε την δεύτερη λύση και μέχρι σήμερα εισπράττει τα εύσημα των ανωτέρων του για την ψυχραιμία που επέδειξε. Βέβαια ένας από αυτούς ολοκληρώνοντας την θετική αποτίμηση της απόφασης του Υποσμηναγού (Ι) Π. Κολτσίκογλου είπε : «Έκανε αυτό που έπρεπε και έδειξε ότι είναι χειριστής με «κρύο» αίμα. Απλώς είχε την ευκαιρία μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα να καταρρίψει δύο τουρκικά μαχητικά και να κάνει το σκορ 3:1 στο εν λόγω επεισόδιο».

Τα όσα ακολούθησαν όμως δείχνουν ότι σίγουρα η αντιπαράθεση δεν θα έμενε εκεί : Ήδη δύο ελληνικά F-16C βρίσκονταν σε απόσταση 18 μιλίων από το συμβάν, οι Τούρκοι είχαν σηκώσει άλλα δύο F-16C τα οποία κατευθύνονταν προς την περιοχή και η κίνηση αυτή έσπρωξε το ΑΤΑ να απογειώσει άλλα δύο F-16C τα οποία πλησίαζαν σε απόσταση 40 μιλίων όταν έγινε η αποκλιμάκωση, ενώ πληροφορίες από τις τουρκικές βάσεις ανέφεραν την προετοιμασία για την απογείωση άλλων 20 μαχητικών F-16C

Δημοφιλείς αναρτήσεις